Stimate Domnule Doctor
Mă numesc Andrei si sunt elev la scoala doctorală din cadrul UBBCLUJ la teologie bioetica. șnscriindu-mă cu o lucrare de actualitate șn plan bioetic cu titlul ,,Vindecarea miraculoasă a trupului șn patologia oncologică,,.un studiu comparat teologic si medical.Cu permisiunea Dumneavoastră dacă i-mi dați voie doresc să vă trimit un argument șn care arat ceea ce doresc să dezvolt si poate voi obtine un punct de vedere la această fenomenologie de vindecare care se pare ca e tot mai fregventă,de pildă cazul celebru de la Suceava …Si da ca se poate as dori sa i-au contactcu Dumneavoastra. email meu protos.andrei@gmail.com tel 0728 880501 Vă multumesc foarte mult si iertați deranjul.Hristos a Inviat !cu stimă si gratitudine!
A R G U M E N T
Lucrarea intitulată,,Vindecarea miraculoasă a trupului șn bolile oncologiceâ€tratată șn plan bioetic ,cât și din perspectiva teologiei morale este o premieră, deși șn decursul vremii s-au făcut și s–au scris studii, cu caracter științific,despre aspectul de vindecare miraculoasă șn mod inxplicabil dar și greu de acceptat de raționamentul uman. Preocuparea științifică cu referire la producerea unei vindecări divine a unei boli oncologice este una de pionerat,un teren cu multe șntrebări fără un răspuns clar și coerent dar și cu multe necunoscute. ÃŽntrebarea care se pune este:,,Cum există posibil o vindecare la un tip de cancer de pildă (faze ca II III IV) sau leucemii și lista bolilor ar continua să fie eradicate, adică la un moment dat șn timpul investigațiilor medicale să avem surpriza că s-a oprit din evolutie sau chiar numai exista boala șn sine. Analiza bioinformatică și cea biostatică ar fi unul care ar desluși un răspuns și care ne-ar ne-ar putea arăta ce se șntâmplă șn organism atunci când intervine o vindecare miraculoasă a unei boli incurabile. fiind un studiu comparativ șnainte și după instalarea bolii oncogene. Această frământare doresc pe cât posibil ca prin șntocmirea acestei lucrări sub șndrumarea Pr.Prof.Dr.Ștefan Iloae să aduc noutăți atât din perspective teologie morale, bioetică, cât si un răspuns cât mai posibil științific la producerea vindecării divine șn aceste cazuri cu privire la fenomenologia vindecărilor miraculoase de cancer. Ca argument e de notorietate cazuistica situațiilor șn care șntervenția supran-naturală a contribuit la vindecarea pacienților diagnosticați cu afectiuni incurabile. Consider că ar fi de folos Bisericii dar și studiului bioeticii, consemnarea șntr-un catalog, realizabil șn cadrul unei cercetări făcute la fața locului.
Acest proiect vizează atât parte generală a lucrării structurată pe baza elementelor de teologie dogmatică, biblică și morală cât și colectarea de relatări obiective, atât de la pacienți și șnsoțitorii lor, dar mai ales de la cadrele medicale din spitalele de ocologie din centrele universitare din țară și străinătate,dacă este posibil.
Ca absolvent al Facultății de teologie ortodoxă Dumitru Stăniloae din Iasi , respectiv Facultatea de medicină dentară din cadrul Universității Apolonia din Iași, activitatea mea de ieromonah adăgată de cea de practicant al medicinei, ș-mi este de folos pentru a redacta o astfel de lucrare, atât din perspectiva medicală, cât și cea telogică. Sunt de asemenea entuziasmat de experiența șn realizarea de acțiuni comune la nivel academic de tip ,,medici și biserica,, pe care o are Părintele Profesor Dr.Ștefan Iloae , din punctul meu de vedere una din cele mai competente voci la nivel național șn studiul bioeticii. E o ocazie importantă pentru mine personal de a-mi desăvârși studiile sub șndrumarea unui veritabil magistru, sacerdot și Om.
ÃŽn metodologia cercetării pe care doresc să o folosesc la șntocmirea lucrarii voi consemna la fața locului, șnregistrând și poziția medicilor curanți care au supravegheat evoluția bolii, precum și a pacienților.Voi atașa o parte anexă ce v-a cuprinde mai multe studii de caz. Apoi șn lucrare voi rezerva un capitol considerentelor teologice privitoare la această cazuistică, si care va cuprinde elemente de teologie fundamentală dogmatică, biblică morală,sub aspectul unei sinteze de antropologie creștină, apoi un capitol ce va prezenta comparat poziția lumii medicale și a Bisericii față de situațiile ce fac obiectul acestui studiu. O a treia parte va fi destinată catalogării și taxonomiei acestor cazuri ,apoi voi consemna opinii avizate din partea membrilor Sfântului Sinod al B.O.R., ale personalităților din lumea academică medicală și cea teologică. Tot șn partea a treia voi consemna un punct de vedere personal definit șn urma cercetării. Voi consulta Bibliografia redactată șn limba română, precum și materiale scrise șn alte limbi moderne.
P L A N
ARGUMENT (max 3 pag)
PARTE I GENERALÄ‚ (descrierea si cauzistica bolii dpv teologic) (max 40-55pag)
CAP .I SINTEZÄ‚ ANTROPOLOGICÄ‚-Perspective teologice
I.1.ÃŽntruparea
I.2.Frumusețea trupului mistic al lui Hristos
I.3.Responsabilitatea omului pentru mântuire prin voință liberă
CAP.II. IMPORTANÈšA EXCESIVÄ‚ ACORDATÄ‚ TRUPULUI
ASTÄ‚ZI ÃŽN DETRIMENTUL SUFLETULUI
II.1 Manifestarea sufletului prin trup
II.2.Păcatul la rang de cinstire
II.3.Perisabilitatea trupului ce duce la suferință, boală și moarte
CAP.III. MOTIVELE VIETII SPIRITUALE ȘI CONDIÈšIILE VINDECÄ‚RII
DIVINE A TRUPULUI ÃŽN BOLILE INCURABILE
III.1.Sinergia-Posibilitatea omului de a colabora cu harului Lui Dumnezeu
III.2.Voința omului și lucrarea harului
III.3.Rugaciunea –starea primordială a omului șn suferință
III.4. Omul nu a fosr creat pentru a suferi
PARTEA a II a (descrierea si cauzistica bolii dpv medical( max 20-45 pag)
Etimologia bolii
Cauzistică
Consecințe și forme de manifestare (diversitate)
PARTEA a III a
INTERPRETARE TEOLOGICO-MEDICALÄ‚ A BOLII (60-80pag)
CAP.I CONCEPTUL DE SANATATE ȘI BOALÄ‚
I.1.Starea de sănătate trupească
I.2.Menținerea sănătății trupului și a sufletului-homeostazia generală
I.3.Pierderea stării de săntate trupească si sufletească-apariția stării de boală-cauze
I.4. Etapele instalării stării de boală si suferintă a trupului
CAP.II. ATITUDINEA BIOETICÄ‚ MEDICALÄ‚ FAȚĂ DE SANATATE ȘI BOALÄ‚
II.1. Boala –atitudinea etică față de boală și față de bolnav
II.2. Bioetică-o abordare șntre sacru și profan a vindecării divine a trupului șn bolile oncologice
CAP.III. MIRACOLUL ÃŽNTRE SACRU ȘI PROFAN
III.1.Miracolul manifestarea sentimentului religios al omului
III.2.Miracolul șn concepția omului modern secularizat
III.3.Urmările miracolului-vindecarea trupului
Partea a IV a
STUDII DE CAZ 80-150 pag
Cazurii concrete: analizate si comentate in maniera proprie cu argumente
Concluzii
Bibliografie min 150 autori…..
Este um om bland si aplecat spre interesul pacientului.